Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym www.wydziarany.pl („Sklep”) działającym pod adresem: www.wydziarany.pl
§1 Definicje
Sklep – sklep internetowy znajdujący się pod adresem wydziarany.pl
Sprzedawca – WEBIMED Łukasz Wojcieszek, z siedzibą Dębe Kolonia 18, 62-860 Opatówek, NIP: 968-085-02-96, REGON: 302396263, adres poczty elektronicznej jestem@wydziarany.pl, numer telefonu +48 881 202 069
Klient – osoba zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży towarów oferowanych w Sklepie
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument) lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego (przedsiębiorca na prawach konsumenta).
Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy sprzedaży
Koszyk – przestrzeń Sklepu, w której klient ma możliwość gromadzenia wybranych przez niego towarów, zapoznawania się z szczegółami tych towarów i zamówienia, a także finalizację zamówienia i zawarcie umowy sprzedaży
§ 2 Postanowienia wstępne
-
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego znajdującego się pod adresem wydziarany.pl oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
-
Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest sprzedaż na odległość za pomocą sieci Internet asortymentu ze sklepu wydziarany.pl
-
Regulamin jest dostępny w sposób nieprzerwany na stronie internetowej www.wydziarany.pl w sposób umożliwiający jego pobranie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
-
Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu, dostępu do przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz niezbędne pliki cookies, a także do poczty elektronicznej. Ponadto do dokonania zakupów wymagane jest ukończenie procesu składania zamówienia podczas którego konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
§ 3 Świadczenie usług drogą elektroniczną
-
Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Klientów.
-
W przypadku chęci złożenia reklamacji dotyczącej funkcjonowania sklepu, Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem sklepu.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
-
Klienci korzystający ze sklepu internetowego www.wydziarany.pl dokonując rejestracji tworzą w ten sposób konto, w którym gromadzone są dane i informacje o Kliencie dotyczące jego zamówień w www.wydziarany.pl zwanym dalej: „Konto” . Klient ma prawo w każdym czasie zrezygnować z prowadzenia Konta, poprzez zgłoszenie rezygnacji na adres e-mail podany w niniejszym regulaminie.
-
W celu dokonania rejestracji utworzenia Konta należy wypełnić formularz rejestracyjny. Na adres e-mail podany podczas rejestracji klient otrzyma potwierdzenie oraz inne wymagane prawem informacje. Z chwilą potwierdzenia rejestracji dochodzi do zawarcia umowy między sklepem www.wydziarany.pl a Klientem dotyczącej prowadzenia konta.
-
Sprzedawca może umożliwiać dołączenie do listy newslettera i zawarcie umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci newslettera.
-
Zawarcie umowy wymaga wówczas wypełnienia i przesłania formularza w którym należy podać adres-email. Umowę uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez użytkownika wiadomości e-mail z potwierdzeniem dołączenia do newslettera.
-
Treści zawarte w newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody Sprzedawcy.
-
Przesyłanie za pośrednictwem formularza treści bezprawnych jest zabronione.
-
Konsument może odstąpić od umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Sprzedawcy. Niezależnie od tego, użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji z otrzymywania newslettera.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności świadczenia z umową wobec konsumenta na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta oraz w regulaminie Sprzedawcy.
-
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności Sprzedawcy.
§4 Składanie zamówień
- Sprzedawca, przed dokonaniem potwierdzenia zakupu, przedstawia Klientowi następujące informacje: dokładny opisu danego produktu i jego cech, łączną cenę zamówionych produktów wraz z podatkami, a także opłatą za wysyłkę, dostarczenie lub usługi pocztowe oraz podsumowującą łączną kwotę zamówienia z wybraną opcją dostawy, dotyczące sposobu i terminu zapłaty, dotyczące sposobu i terminu spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę.
- Podane ceny towarów są wyrażane w polskich złotych i są cenami brutto, zawierającymi należny podatek VAT.
-
Klient może złożyć zamówienie po uprzednim założeniu konta w Sklepie lub bez zakładania takiego konta, podając podczas składania zamówienia dane nabywcy i dostawy towarów.
-
Klient wybiera dany towar poprzez kliknięcie w przycisk „DODAJ DO KOSZYKA” widoczny przy towarze. Tak wybrany towar zostanie przeniesiony następnie do Koszyka.
-
Po przejściu do Koszyka Klient ma możliwość wybrania sposobu dostawy towaru, a po kliknięciu w przycisk „PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI” może uzupełnić
-
dane nabywcy towaru, adres, pod który ma być dostarczony towar oraz sposób zapłaty. Po kliknięciu w przycisk „KUPUJĘ I PŁACĘ” Klient zawiera umowę sprzedaży towarów.
-
Zamówienia w sklepie można składać 24 godziny na dobę. Dopuszczamy możliwość przerw technicznych, wyłączających możliwość przyjmowania i realizacji zamówień Klientów. W każdym takim przypadku przerwa w funkcjonowaniu serwisu zostanie ograniczona do niezbędnego minimum.
-
Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje pocztą elektroniczną potwierdzenie złożenia zamówienia (zestawienie wybranych produktów, adres dostawy, wartość zamówienia, forma płatności, sposób wysyłki).
§5 Dostawa oraz płatność za towary
-
Sprzedawca oferuje Klientom następujące sposoby dostawy Towarów:
-
Wysyłka kurierem;
-
Wysyłka kurierem za pobraniem;
-
Paczkomat;
-
Odbiór osobisty w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Bartosza 21, 63-400 Ostrów Wielkopolski
-
Sprzedawca zaleca dokładnie sprawdzenie przesyłki w obecności przewoźnika, w szczególności jej kompletności, stanu opakowania zewnętrznego i stanu zamówionych Towarów. W razie, gdyby opakowanie było uszkodzone, należy przesyłkę przyjąć i w obecności przewoźnika ją otworzyć oraz udokumentować jej stan np. za pomocą zdjęć lub materiału wideo. Następnie Klient powinien skontaktować się z Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sytuacji.
-
Sprzedawca oferuje Klientom następujące sposoby płatności za zakupione Towary:
-
Płatność przelewem tradycyjnym;
-
Płatność systemem mobilnych płatności BLIK;
-
Płatność szybkim przelewem PAYNOW.
-
W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, płatności należy dokonać na rachunek bankowy 97 1140 2004 0000 3402 7741 5026, wpisując dane adresowe Sprzedawcy.
-
W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym Klient jest obowiązany do dokonania płatności w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy Sprzedaży. W razie braku płatności w tym terminie zamówienie zostanie anulowane przez Sprzedawcę.
-
Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 5 dni roboczych.
-
Zamówienia są wysyłane kurierem w każdy dzień roboczy.
§6 Odstąpienie od umowy
-
Klient ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy Klient musi poinformować o tym Sprzedawcę drogą mailową (jestem@wydziarany.pl) lub pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy. Klient powinien jednoznacznie wyrazić swoje oświadczenie o odstąpieniu od umowy, może przy tym wykorzystać formularz udostępniany przez Sprzedawcę jako załącznik nr 1 do Regulaminu. Skorzystanie z formularza odstąpienia od umowy jest dobrowolne.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy Klient powinien wysłać informację o odstąpieniu od umowy przed upływem 14-dniowego terminu.
-
Po odstąpieniu od umowy przez Klienta Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane kwoty, w tym koszty dostarczenia Towaru (nieprzekraczające najtańszego sposobu dostarczenia Towaru oferowanego przez Sprzedawcę). Sprzedawca zwróci Klientowi należne kwoty w terminie 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy.
-
Zwrot nastąpi w taki sam sposób, w jaki dokonana została przez Klienta płatność, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób płatności.
-
Klient ma obowiązek zwrócić Towar będący przedmiotem umowy, od której odstąpił, w terminie 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy. Zwrot Towaru powinien zostać dokonany na adres WEBIMED Łukasz Wojcieszek ul. Bartosza 21
63-400 Ostrów Wielkopolski. Sprzedawca prosi o umieszczeniu na paczce dopisku „www.wydziarany.pl – zwrot / wymiana”. -
Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza to co było konieczne do stwierdzenia cech, charakteru i funkcjonowania Towaru.
-
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje m.in. w odniesieniu do umowy w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. kosmetyki).
-
Prawo odstąpienia od umowy przysługuje tylko Konsumentowi.
§7 Niezgodność Towaru z umową
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą o prawach konsumenta. Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 31 grudnia 2022 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta wynikają w szczególności z Kodeksu Cywilnego (w szczególności z art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). W przypadku umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023 roku zastosowanie znajdują postanowienia opisane poniżej.
-
W razie braku zgodności towaru z umową konsumentowi przysługują uprawnienia określone w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o prawach konsumenta. Sprzedawca niniejszym informuje o przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową.
-
Towar jest zgodny z umową, gdy zgodne z umową pozostają jego opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność.
-
Jeżeli Towar jest niezgodny z umową Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany, a w szczególnych przypadkach również obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.
-
Konsument w razie zamiaru skorzystania z przysługujących mu praw w związku z niezgodnością towaru z umową powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie drogą mailową (jestem@wydziarany.pl) lub pocztą tradycyjną (WEBIMED Łukasz Wojcieszek, Dębe Kolonia 18, 62-860 Opatówek). Konsument może złożyć oświadczenie z wykorzystaniem formularza przygotowanego przez Sprzedawcę. Sprzedawca udostępnia wzór formularza jako załącznik nr 2 do Regulaminu. Wykorzystanie formularza jest dobrowolne.
-
Przed złożeniem oświadczenia Konsument jest proszony o uprzedni kontakt mailowy lub telefoniczny z Sprzedawcą.
-
Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od konsumenta towar na swój koszt. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
-
W razie złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny Sprzedawca zwróci Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
-
W razie złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Sprzedawca zwróci Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru albo dowodu jego odesłania.
-
Towar powinien zostać odesłany na adres WEBIMED Łukasz Wojcieszek ul. Bartosza 21, 63-400 Ostrów Wielkopolski. Sprzedawca prosi o umieszczeniu na paczce dopisku „www.wydziarany.pl – zwrot / wymiana”.
-
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
-
Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
-
Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
-
Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
-
Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do podmiotów innych niż Konsumenci.
§8 Ochrona danych osobowych
-
Administratorem danych osobowych Klientów, zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
-
Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych, odbiorców danych osobowych, praw Klientów w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych, zostały zawarte w Polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej www.wydziarany.pl.
§9 Prawa wyłączne
-
Publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie grafiki, zdjęcia, opisy produktów, wizerunki osób, znaki towarowe, handlowe, wzory produktów, objęte są ochroną na podstawie praw wyłącznych, w szczególności prawem autorskim lub prawem własności przemysłowej.
-
Kopiowanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie, publiczne udostępnianie i rozpowszechnianie treści opublikowanych na stronie internetowej www.wydziarany.pl bez uprzedniej zgody Sprzedawcy jest zabronione.
§10 Postanowienia końcowe
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu.
-
Sprzedawca udostępnia archiwalne wersje regulaminu, które dostępne są pod linkami https://wydziarany.pl/regulamin-archiwum/.
-
Regulamin razem z załącznikami stanowi integralną cześć, zawieranej przez Sprzedawcę oraz Klienta Umowy sprzedaży.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
-
Klient posiadający status Konsumenta ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń takich jak:
-
stały polubowny sąd konsumencki, w którym składać można wnioski o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
-
powiatowy lub miejski rzecznik praw konsumenta lub organizacje społeczne, których statutowe zadania to ochrona praw konsumentów,
-
wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej, do którego można zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu.
-
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Konsument może skorzystać z pozasądowego rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą, powstałym na tle internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
ZAŁĄCZNIK NR 1
DO REGULAMINU SKLEPU INTERNETOWEGO
Miejscowość, data
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Nr. Zamówienia
Do
WEBIMED Łukasz Wojcieszek
Dębe Kolonia 18, 62-860 Opatówek,
NIP: 968-085-02-96, REGON: 302396263
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta odstępuję od umowy nr ……………….., zawartej dnia ……………….. dotyczącej zakupu towaru ……………………………………………
Proszę o zwrot środków na nr rachunku bankowego:
…………………………………………………………………………………………………
WAŻNE! Każdy Klient zgodnie z art. 34 ustawy o prawach konsumenta jeżeli posiada status Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
…………………………………………….
podpis konsumenta
ZAŁĄCZNIK NR 2
DO REGULAMINU SKLEPU INTERNETOWEGO
Miejscowość, data
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Nr. Zamówienia
Do
WEBIMED Łukasz Wojcieszek
Dębe Kolonia 18, 62-860 Opatówek,
NIP: 968-085-02-96, REGON: 302396263
FORMULARZ REKLAMACJI PRODUKTU
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ……………. towar jest niezgodny z umową (wadliwy). Wada polega na ……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
Numer zamówienia (dostępny po zalogowaniu lub w wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie) ……………………………………………………………………………………………………………
Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. . Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta:
• żądam nieodpłatnej naprawy towaru
• żądam wymiany towaru na nowy
• składam oświadczenie o obniżeniu ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł,
• składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy
proszę o zwrot podanej kwoty na konto ……………………………………………………………………………………………………..……
/przekazem pocztowym na mój adres ……………………………………………………….
…………………………………………….
podpis konsumenta